Često postavljana pitanja

Kao i u svakoj teoriji, na papiru – zapravo, na ekranu – sve je lepo osmišljeno. U praksi, međutim, susretaćete se i sa nekim dilemama, pogotovo ako tek počinjete da uviđate koristi elektronskog bankarstva. Baš zato, spremili smo odgovore na neka od najčešćih pitanja.

Često postavljana pitanja - ErsteZnali

Jedno od takvih je uvek i ovo - koji model da unesem, ako na računu koji treba da platim to nije naznačeno? Da li da polje za model ostavim prazno? Situacija se dodatno komplikuje ako model nije naveden, a aplikacija vam traži da ga unesete i ne „pušta“ vas dalje dok to polje ne popunite. 

    > U situacijama u kojima nije naveden model, a softver insistira da polje bude popunjeno, možete da ubeležite model „00“ (ukoliko u instrukcijama nije naveden poziv na broj), ili „99“ (ako je potrebno uneti poziv na broj).

Evo i još nekih čestih dilema:


Na štampanoj uplatnici je navedena šifra plaćanja 153 za porez na imovinu, a aplikacija mi ne dozvoljava da prva cifra bude 1. Šta da radim?

    > Šifre plaćanja za elektronske uplate počinju cifrom 2, a za gotovinske jedinicom – znači, u ovom primeru je potrebno uneti šifru 253. Druge dve cifre u šifri se odnose na osnov plaćanja, i one su iste bez obzira na to da li se radi o gotovinskoj ili bezgotovinskoj uplati. Većina bankarskih aplikacija nudi i opciju odabira šifre plaćanja iz padajućeg menija.

Koju šifru plaćanja da upišem ako prebacujem novac na račun fizičkog lica? 

    > Za plaćanja opšteg tipa, uključujući i prebacivanje na račun fizičkog lica, možete da iskoristite šifru 289, koja označava „transakcije po nalogu građana“. 

Šta da radim ako zaboravim korisničko ime ili lozinku?

    > Kontaktirajte banku. Banka će na jedan od nekoliko pouzdanih načina utvrditi vaš identitet, i nakon toga vam obezbediti pristup. 

Pogrešno sam ispostavio nalog, da li mogu da ga storniram?

    > Ukoliko nalog još uvek nije realizovan, moguće je da ga samostalno stornirate iz aplikacije. Ako je u međuvremenu realizovan, potrebno je da putem odgovarajuće forme storniranje zatražite od banke.

Kako da znam da je nalog koji sam ispostavio/la izvršen?

    > Aplikacije obično razvrstavaju naloge na izvršene, u najavi, neizvršene i stornirane. Uvidom u odgovarajuća polja možete da proverite status određenog naloga.

Prebacio/la sam novac nekome preko mBankinga, kada će taj novac biti na njihovom računu?

    > Ako su vam računi u istoj banci, odmah. Ako su vam računi u različitim bankama, a izabrali ste opciju instant plaćanja, u roku od nekoliko sekundi. Ako su vam računi u različitim bankama, a niste izabrali opciju instant plaćanja, u roku od nekoliko sati.

Imate još neko pitanje ili dilemu? Javite nam, i potrudićemo se da na njega odgovorimo!

Pitajte nas za nepoznati pojam

 

Ako vam zatreba podrška ili pomoć prilikom korišćenja bilo koje usluge na daljinu, znajte da su banke za to veoma otvorene i dostupne. Možete se javiti telefonom i mejlom putem korisničkih centara, ali i preko društvenih mreža. Pojedine banke redovno organizuju i edukacije i promocije u filijalama, kako bi što više ljudi ohrabrili da iskoriste prednosti elektronskog bankarstva. 

SPREMITE SE!

Na korak ste od početka testa!

Da biste postigli što bolji rezultat potrebno je da tačno odgovorite na što više pitanja.

Za svako pitanje imate 30 sekundi za odgovor.

Želimo vam puno sreće!

Započni test
Nastavi ka sledećem modulu:Bezbednost
Prijavi se i testiraj svoje znanje!